Angażująca kultura jest czynnikiem przewagi konkurencyjnej w firmach typu BSS. Aby taką kulturę zbudować, potrzebne są działania na kilku poziomach: świadome przywództwo, zaangażowani pracownicy, narzędzia angażujące w poprawę efektywności, system ciągłego doskonalenia i zarządzania wynikami.
Przegląd najlepszych praktyk budowania kultury zaangażowania oparty o studia przypadków sektorze nowoczesnych usług biznesowych.
Angażujące przywództwo |
Zaangażowani pracownicy |
Narzędzie IT budujące indywidualne i zespołowe zaangażowanie |
Angażująca kultura |
|
Wyzwania biznesowe |
Liderzy wywodzą się z roli eksperta i nie mają poczucia odpowiedzialności za zaangażowanie zespołów. Brak umiejętności pobudzania pracowników do rozwoju, doskonalenia procesów, wykazywania inicjatywy i odpowiedzialności. Brak umiejętności przeprowadzania pracowników przez zmiany |
Pracownicy mają stosunkowo niskie zaangażowanie . Problem z komunikacją zarówno z klientem jak i wewnątrz zespołu. Niska energia do rozwoju, usprawniania, przejmowania odpowiedzialności. Raczej dominuje postawa „od - do”. |
Brak pomiaru procesu. Brak widoczności potencjału usprawnień. Brak środowiska sprzyjającego współpracy zespołowej. Nierównomierne obciążenie pracą. Brak zwrotu z inwestycji w usprawnienia. |
Brak energii, by zmienić status quo. Potrzeba standaryzacji procesu i przygotowania się na automatyzację. Brak ustrukturyzowanej i trwałej metodyki ciągłego doskonalenia, która podnosiłaby zaangażowanie i produktywność. Brak wykorzystania potencjału specjalistów – kultura „Ja” vs. „My”. |
Rozwiązania |
Szkolenia:
|
Krótkie warsztaty:
|
1 prosta platforma IT do wszystkich danych i zadań: 1 proste narzędzie IT: |
Positive Productivity® - Różne sposoby wdrożenia, od ustrukturyzowanego planu implementacji z pomocą konsultantów, aż po pakiet samodzielnego wdrożenia. |
More info |
|
|
|
|
|
|
|
|